Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)
Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)

Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri) (HİLUX-CD)

Marka : Kremer

Toyota Hilux Çeki Demiri (Off Road Çeki Demiri)

 

Çeki Demiri Hakkında: Bir römorku ya da çoğu kez otomobil, kamyonet veya kamyon gibi araçlara bağlamaya yarayan ve araca monte edilen sisteme Çeki Demiri denir. Çeki Demiri, çeki kancası, çeki topuzu tabirleri aynı anlama gelmektedir. Mekanik bağlantı elemanı olarak da adlandırılmaktadır.

Çeki demirinin kullanım amacına göre 2 türü mevcuttur:

1) Çeki Topuzu

Bu tip çeki demiri, otomobiller, Pick Up’lar kamyonetler için uygundur. Romörkun başındaki kaplin sisteminin topuza dikey olarak oturtulmasıyla römork araca bağlanır.

Çeki topuzlarının farklı standartları bulunmaktadır; Avrupa standartı ve Amerikan standartı Bu farklılıktan ötürü, her çeki topuzuyla, her kaplin birbirine uyum sağlamaz. Aralarında mm’lik farklar olsa dahi, kaplin ve çeki topuzu aynı ölçüde olmalıdır.

Çeki topuzlarının en yaygın 3 modeli vardır. Bunlar; sabit model, sökülebilen model ve adaptörlü modeldir. Sökülebilen model ve adaptörlü modeller fiyat olarak, sabit modele göre daha yüksektir. Sökülebilen modelin, çıkarıldıktan sonra sağladığı görsellik dışında, sabit modele karşı bir avantajı yoktur. Ancak adaptörlü modele, çeşitli aparatlar (motosiklet ve bisiklet taşıma aparatları, vinç, köpek taşıma sandığı vb.) takılabilir.

 2) Çeki Kancası

Bu tip çeki demirleri kamyonlar, tırlar, traktörler ve iş makineleri için uygundur. Römorkun başında kaplin sistemi yerine, çeki oku bulunmaktadır. Bu sistem yardımıyla yüksek tonajlı römorkler çekmek mümkündür.

Çeki Demiri Projesi:

Çeki Demiri, çeki kancası, çeki topuzu tabirleri aynı anlama gelmektedir. Mekanik bağlantı elemanı olarak da adlandırılmaktadır. Araçlarda römork taşımaya yarayan bu ekipmanın ruhsata işletmeden kullanılması yasaktır. Çeki demiri ruhsata işletme adımları şu şekildir:

  1. Araçlara takılan Çeki demiri E belgeli olmalıdır. Herhangi bir kaynak işlemi yapılmaması gerektiğinden dolayı araç şasesine vidalı montaj yapılmalıdır.
  2. Çeki demiri aracınıza birebir uygun olmak zorundadır. Çeki demirinin montaj kılavuzuna uygun olarak araca montajı yapıldıktan sonra ya da Kremer 4x4 Uygulama Merkezi’nde çeki demiri montajı yapıldıktan sonra Kremer 4x4 tarafından hazırlanan çeki demiri montaj proje dosyası ile en yakın TSE kontrol merkezine ya da Kremer 4x4 anlaşmalı Proje Mühendislik ofisine gidilir. Burada aracın bağlantı noktaları kontrol edilir. Montaj uygunluğu kabul edildikten sonra aldığınız dosya ile çeki demirini muayene ve notere giderek ruhsata işletebilirsiniz.

Mevcut Çeki Demirini Ruhsata İşetme

Aracınızda daha önceden takılmış olan çeki demiri varsa öncelikle dikkat edilmesi gereken çeki demirinin etiketinin olup olmadığıdır. Eğer çeki demirinde etiket var ise proje hazırlama aşamasında, çeki demiri imalatçısıyla gerekli iletişimi kurarak mevcut E belgesini temin etmeye çalışınız. Ancak üzerinde etiket yani ürünün üreticisinin bilgileri bulunmayan çeki demirini işletmek mümkün değildir.

Çeki demir Projesi İçin Gereken Evraklar:

1. Çeki demir Projesi çıkacak aracın AT uygunluk Belgesi (aracı satan her bayiden talep edebilirsiniz)

2. Çeki demir Projesi işlenecek aracın ruhsatı

3. Çeki demiri e Belgesi

4. Çeki demirin ithalat ve gümrük beyanı

5. Çeki demiri montaj planı

6. Çeki demirin Faturası

Bu evraklar bir Makine Mühendisi ya da Kremer 4x4 anlaşmalı Mühendislik Ofisi tarafınca proje haline getirilip TSE ye teslim edilmeli. TSE onaylı Projeyle Çeki Demiri montaj edilmiş vaziyette Muayene istasyonunda denetlenmeli. Denetim onaylı dosya Trafiğe teslim edilmeli.
Araç Markaları
Toyota
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR